Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ipaq vs Palm

  • Harry

    Ik ben gek.

    Ga ik eindelijk overstag om een mooie (max E 800,00) PDA te kopen, verklaart de ene helft van mijn bedrijf dat ik gek ben als ik een iPaq koop, het moet immers Palm zijn; terwijl de andere helft me gek verklaar als ik Palm koop, het moet immers iPqa zijn.

    Ik wil Outlook, Word, Excel en al het andere mooi's (?!) van Bill gecombineerd gebruiken tussen mijn Compaq laptop en de PDA. Een compaq iPaq ligt mi dan voor de hand; maar het palm-kamp zegt dat die dat net zo goed kunnen. Beter zelfs, want zij hebben geen ‘overbodige’ windows spullen mee te sjouwen. Niet waar zegt het iPaq-kamp, daarvoor hebben wij nou juist Pc2002/CE.

    5 jaar geleden telde je mee als je een Psion had, nu zie je ze bijna niet meer. Gaat Palm niet dezelfde kant uit? Is een Pc2002/CE machine niet (ondanks de schijnbaar onvermijdelijke blauwe schermen) een betere keuze voor een langere tijd? Ik was niet van plan met iedere stroom mee te waaien.

    Wil ik de iPaq zien, is ie nergens.

    Aanbieders genoeg op het net, maar leverbaar??

    Help mij in mijn keuze….iedere kreet is welkom.

  • mlevd

    Is er nou niemand met een antwoord, ik zit namelijk met hetzelfde probleem……

    Alleen zou de vraag eigenlijk moeten zijn Palm OS vs. Pocket PC, in mijn geval.

  • Naam

    Als je de palmtop voornamelijk gebruik voor synchronisatie met Outlook, zou ik een iPaq aanschaffen aangezien deze onder Windows draait.

  • Sandy

    Ik ben in het bezit van een iPaq 3630 en een Palm m505, en kan dus goed vergelijken.

    Qua multimediamogelijkheden is PocketPC sterker, dit door de grotere schermpjes, MediaPlayer en de ingebouwde speaker. Palm gaat echter ook steeds meer die kant op, en kan nu ook filmpjes afspelen. PPC is standaard volledig compatible met Word, Excel en Outlook, bij Palm moet je aparte software hiervoor installeren (wordt wel standaard bijgeleverd).

    Kijk je naar de mogelijkheden waarvoor een PDA eigenlijk is gemaakt, dan is een Palm een stuk lichter (qua software) en gemakkelijker in gebruik. De programma's zijn een stuk kleiner en daarmee vaak intuitiever. Bij PPC lijkt het wel of de 32 MB RAM gigantisch veel is, maar met de 8 MB van Palm bereik je net zoveel, en waarschijnlijk meer.

    Daarbij komt dat de batterij van een PPC zeer snel leeg is (met verlichting een uur of 6), terwijl de Palm ongeveer 3 weken meegaat zonder bijladen.

    Je moet dus voor jezelf bedenken wat je wil: spelletjes, mp3, filmpjes met geluid: kies dan voor PocketPC. Wil je voornamelijk mobiel werken (agenda, adressen, mail), zonder teveel rompslomp, en zijn filmpjes e.d. bijzaak: kies dan voor Palm.

    Bedenk: de mogelijkheden ontlopen elkaar niet zoveel.

  • Guido

    Beste Harry,

    Kijk alleen al eens naar RAM en ROM geheugencapaciteit!

    In mijn ogen is een Ipaq (of Casseiopeia, of HP Jornada) een zakcomputer en een Palm meer een zakagenda!

    Guido

  • T.E. van Middelkoop

    Stom rund

  • Jeroen

    Ik heb een Palm en een iPAQ maar een ding de voorkeur gaat voor mij naar de ipaq 3870… Toppertje kijk ook eens op vergelijk.nl..

    Daar staat de 3870 ook je kan er inderdaad alles mee…

    palm is niet echt tof meer

    Harry schreef:

    >

    > Ik ben gek.

    >

    > Ga ik eindelijk overstag om een mooie (max E 800,00) PDA te

    > kopen, verklaart de ene helft van mijn bedrijf dat ik gek ben

    > als ik een iPaq koop, het moet immers Palm zijn; terwijl de

    > andere helft me gek verklaar als ik Palm koop, het moet

    > immers iPqa zijn.

    >

    > Ik wil Outlook, Word, Excel en al het andere mooi's (?!) van

    > Bill gecombineerd gebruiken tussen mijn Compaq laptop en de

    > PDA. Een compaq iPaq ligt mi dan voor de hand; maar het

    > palm-kamp zegt dat die dat net zo goed kunnen. Beter zelfs,

    > want zij hebben geen ‘overbodige’ windows spullen mee te

    > sjouwen. Niet waar zegt het iPaq-kamp, daarvoor hebben wij

    > nou juist Pc2002/CE.

    >

    > 5 jaar geleden telde je mee als je een Psion had, nu zie je

    > ze bijna niet meer. Gaat Palm niet dezelfde kant uit? Is een

    > Pc2002/CE machine niet (ondanks de schijnbaar onvermijdelijke

    > blauwe schermen) een betere keuze voor een langere tijd? Ik

    > was niet van plan met iedere stroom mee te waaien.

    >

    > Wil ik de iPaq zien, is ie nergens.

    > Aanbieders genoeg op het net, maar leverbaar??

    >

    > Help mij in mijn keuze….iedere kreet is welkom.

  • Christiaan Janssen

    Ik heb sinds kort een iPaq 3760 en ben er zeer content mee. Gebruik hem voor een kopie van mijn adresbestand (1000 adressen), voor het opzoeken van adressen met Mappointer, voor het bijhouden van belangrijkste bestanden in word en excel en sync met Outlook.

    Bevalt mij prima; ik kan de lege uren tijdens reizen het apparaat prima gebruiken en zorg ervoor de 's avonds de batterij weer geladen wordt.